Cupcakes!

Hejsan! Jag ligger i soffan och kollar på ett av mina favorit program, Project Runway! Men mitt absoluta favorit program är cake boss på discovery travel and living :) Jag kanske inte sagt det men jag tycker väldigt mycket om att baka o vara kreativ! Jag gillar inte att typ baka bullar o sånt, men cupcakes och tårtor!! Jag tänkte dela med mig av det absolut bästa cupcake receptet!
MUFFINS
115 g smör, rumstempererat
115 g strösocker
2 st ägg
2 dl extra fint vetemjöl (115 g)
(Man kan tillsätta rosvatten som sötning) 1 msk rosvatten
FROSTING
Färskost (philadelphia, mjukost) 2 paket
75 gram smör
1 tsk vaniljsocker
150 g florsocker
Karamell färg, vilekn färg du vill! 10 droppar

GÖR SÅ HÄR

1. Muffins
Sätt först ugnen på 180 grader.

2. Ställ muffinsformarna i plåtens fördjupningar.

3. Vispa ihop smör och socker i en skål tills smeten är vit och pösig.

4. Slå i äggen, ett i taget.

5. Häll ner mjölet och blanda.

6. Rör sist ner rosenvattnet.

7. Skeda över smeten i pappersformarna.

8. Grädda cirka 17 minuter tills muffinsen rest sig och är gyllenbruna. Kontrollera att de är klara med hjälp av en provsticka.

9. Lägg över på galler att svalna.


GÖR SÅ HÄR

1. Frosting

2. Spelar ingen roll  vilken ordning så länge mängden är rätt!

 

 

//Izza



 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

kbry

2011-06-14 @ 17:49:25
Postat av: Anonym

tycker ni ska ändra till lite coolare design ;)

2011-06-14 @ 19:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0