Sunt förnuft, besitter inte alla den kunskapen?

Hej allihop! Jag är typ as förbannad just nu! Jag läste precis om en tjur som hade dödat flera människor i spanien pga att dom hade gått in i dess inhägnad. Tjuren användes också på tjurrusningen i Pamplona och på tjurfäktningar i Madrid. Innan tjurrusning respektive fäkting skars tjuren med knivar, brändes på den tunna huden som alla hov/klöv djur har under magen. Tjuren vart såklart förbannd (vem fan hade inte blivit) och i all den smärta som tjuren fick uppleva växte ilska. Så varje gång tjuren släpptes ut på gatan eller arenan dödade den. Tjuren sköts fremför katedralen och slängdes sedan i vattnet. Fortfarade vid medvetande då skottet hade träffat bogen/halsen.
Varje dag läser jag elelr ser på tv om djur som far illa. Jag är själv med i djurens rätt och väldigt insatt när det gäller djurens rätt i samhället. Man kan lugnt säga att ett djursliv är mer värt än en människas i mina ögon. Men det är bara min åskit. Djuren har inte förstört näringskedjan, naturen (förutom utsläpp av metanbas) dom har inte tagit över miljontals mil av land för andra arter. Djuren har sitt och skiter i ditt sålänge du inte är inne på deras revir. Då får man faktiskt räkna med att bli lite tilltygad eller tillochmed dö. Logisk? Svar Ja.
// Izza


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0