Förintelsens minnesdag!

Hellu :3 Natasha och jag sitter vid pingisborden. Vi kom precis upp från folketshus där vi kollade på FN:s ordförande (för sverige) som prtade om främligsfientligehet och rasism. Sedan kom samtalet in på massa andra konstiga saker som ingen fattade någonting av! Typ massa böcker och tv program. Snart har vi hemskunskap, det är ganska roligt att laga mat och skit men tråkigt som fan med konsumentekonomi!! Efter skolan ska jag och Natsha leka! Eller snarare plugga till SO provet som jag skrev Det handlar om 1800-talet i Sverige. Känns ju förbannat relevant...
Men tillbaka till förintelsen. Jag tänker inte yttra några tankar om det i bloggen eftersom vad man än säger eller skriver verkar det såra eller förolämpa någon. Jag har mina små teorier om förintelsen men som sagt lämnar jag det utanför detta. Ni får gärna fråga mig om mina åsikter på mejl eller liknanade! Jag hoppas ni förstår hur jag menar. Men det sägs att det var 6 miljoner judar som dog och 7 miljoner annat folk. Varför säger man att judarna fick det värst dådå? Det var ju fler andra människor som dog? Jag säger INTE att juderna inte hade det svårt och HAR det svårt för det vet jag att de har/hade. De andra "speciella" människorna som dog då?

// izza

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0