Utmattning och ryggont. Tack så mycket jävla skola!

Jag går upp vid sex på morgonen för att hinna duscha, klä på mig, äta frukost, sminka mig och fixa håret. Jag är trött som ett jävla as på grund av mina sömnproblem, så jag slänger i mig ett par koppar kaffe också.
Jag borstar tänderna, smalar ihop mina böcker, min dator och idrottskläder.
Jag drar på mig jackan och ett par skor och lyfter upp väskan som väger minnst 10 kg och slänger upp den på axeln, så släckar jag lampan och låser dörren. Nu är klockan 07.20
Ute är det 0 grader och det snöregnar och marken är isig. Det första jag gör är att slå om kull och slå i klät och armbågen. Men men, jag tar mig upp igen och hivar upp väskan på axeln på nytt och går till Izabelle.
Innan jag når hennes hus har jag redan trillat ett par gånger till.
Vi går de drygt 3 kilometrarna till skolan. Det blåser och vi kan knappt se var vi är, vi fryser och våra tunga väskor gör så att vi får ont i både ryggar och axlar.
Förbi kör en skolbuss som klappt är fylld till en tredjedel. Men där går vi..!
När vi är framme i skolan är klockan över 8 och alla klasser har börjat.
Våra kläder är genomblöta och håret. Sminket har runnit ner över kinderna och för mig som har astma får direkt svårt att andas när man kommer in i "värmen". Luftvägarna svulnar och slemmar igen.
Vi fixar oss på skoltoaletten så gått det går, och går mot klassrummet.
"Jahopp, sena?"
Vi båda är kalla, blöta, arga och jag svarar:
"Är det så jävla konstigt då?"
Du berättat kortfattat om varför vi är sena och jäveln står där framme och skrattar åt oss!
Varje jävla dag denna vinter har Izabelle och jag tagit oss till skolan såhär. Medans en nästan tom skolbuss kör förbi oss.
Vi får inte åka med! Vi MÅSTE träla till skolan varje morgon.
På eftermiddagen när jag äntligen är hemma runt 15.40 är jag utmattad och min rygg gör ont.
Jag orkar inte mer. Detta för för mycket! Det går ju en bussjävel..!
Vi lever inte på 1800-talet för i helvete!
//Natasha

Kommentarer
Postat av: anonym

Stackare :/

Om du och Izabelle har spotify, kan ni inte lägga ut era spellistor i ett inlägg då? Jag är intresserad av vad ni lyssnar på för musik :)

ni båda är AZUM!

2011-02-12 @ 12:20:38
Postat av: =)

Tash: heh, o veeem åker med den bussen tro?? Tycker faktiskt väldigt synd om er varje gång vi svischar förbi, har många gånger tänkt o stanna bussen, kasta mig ut o gå me dig upp=)<3

2011-02-12 @ 16:55:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0