Experiment

Hejsan! Jag har tänkt på en sak. Alla säger ju att pengar går från så många händer runt om hela världen. Jag har funderat på att försöka märka en peng och sedan betala med den och se om jag någonsin får tillbaka den eller om någon i min vänskapskrets får den.
Min plan är då alltså: Jag tänker märka 5 femmor, 2 tjugor och 1 tia. Sedan ska jag betala på olika ställen i östergötland med dem. Jag tänker inte berätta för någon hur pengarna ser ut för då kan folk fuska och säga att de hittat en fast de gjort den själv. Jag tänker ha olika priser för att hitta pengarna också. Att hitta en femma ger högstapris eftersom det är minsta pengen i värde.
Jag tänker låta det gå ett år innan jag avbryter experimentet. Då ska vi se hur stor chansen är att man får tillbaka samma penga, eller att någon man känner får den. Jag är väldigt pepp på att göra det här! Det ända jag kan säga är att pengarna är märkta! Inte sönderrivna i kanterna elelr liknande. Om du hittat en peng skriver du till mig privat och beskriver pengen du hittat. Jag skriver när jag lämnat ut den första pengen.
Lycka till!

//izza

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0