Efterlyses!

Hej! En jätte varm sommardag år 2009 var jag påväg hem från stan med mina föräldrar. När vi närmade oss huset där vi bodde och åkte förbi hagen där hästarna jag tog hand om stod såg vi två stycken nya hästar. Den ena var en smal och eländig fux. Den andra var en guldbrun valack med lång svart man och en blänkande vit bläs. Han var bland de vackraste hästarna jag någonsin sett.
Direkt när jag kom hem ringde jag kvinnan som jag red för. Hon sa att de var två hästar som bara skulle stå där över sommaren. I slutet av samtalet frågade jag vad den guldbruna hette. Athos svarade hon. Hon sa även till mig att jag fick rida dem, men att fuxen var mer riden och lättare att hantera. Så nästa dag gick jag och min låtsaspappa ner till stallet och tog in de båda hästarna. Min låtsaspappa ville rida dem innan jag satte mig på dem eftersom vi inte visste hur de var att rida. Fuxen skyggade och kastade sig in i stallväggen när min låtsaspappa satt upp. han fick kasta sig av för att inte bli klämd mellan stallet och hästen eller för att inte bli avkastad av hästen och kanske trampad på. Vi gav upp fuxen och bestämde oss för att prova Athos. När Martin (min låtsaspappa) satte foten i stigbygeln reagerade inte ens Athos. Han var hur lugn som helst när Martin red iväg på den öppna landsvägen. Han gillade verkligen hästen och jag med. Hon som jag red för sa att de var tillsalu för 6000:- styck. Vi var sugan på Athos jätte länge, men eftersom det inte fanns någon stallplats kvar kunde vi inte. Dagen efter red jag Athos. Jag travde fram över gräsrämsan i mitten av grusvägen. Gud vad jag gillade denna häst! Ett par veckor senare var de båda hästarna borta.
Så nu undrar jag, VEM KÖPTE HÄSTARNA? Har du eller känner du någon som har Athos hemma? Snälla hör av er till mig om ni vet vart han finns! Skulle gärna vilja veta hur han har utvecklats =)
//Izza

Förlåt för svåra ord :)


Kommentarer
Postat av: Maria

hej.

Min dotter satt just och kollade på din blogg och då fick jag se att du hade träffat Athos. Han är en underbar häst, även om jag inte är så mycket till hästmänniska men min dotter rider honom. Han är en fin häst. Ring mig gärna så får du komma och hälsa på hos honom, jag tror nog att det skulle vara okej med min dotter. Nu bor vi på landet vid Mjölby men då bodde vi i Mantorp.

/ Maria

2011-02-19 @ 16:49:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0